Nu verkar det som om de flesta är tillbaka efter semestrar och ledighet, de svenska företagen har rulla på precis som vanligt förutom att det kanske varit lite lugnare för vissa. Sverige stannar inte bara för att det blir semester, vissa företag kan kanske stänga ner under någon period under sommaren medans andra rulla på precis som vanligt.
Vad som kan vara bra att kolla upp när verksamheten återgår till sin vanliga lunk är det förråd som finns med kontorsmaterial, det kan hända att någon tog det sista postit-lapparna dagarna innan semester och totalt glömde bort att notera att de var slut. Det kan vara skönt att få fylla på ett sinande förråd av kontorsmaterial. I nästa stycke får ni bra tips på hur ni ska kunna hålla koll på ert förråd av kontorsprylar.
Se om ni kan hitta en mall hos Microsoft Office för att göra en inköpslista för ert företags inköp av kontorsmaterial. Om inte gör en egen lista i excel där ni kan skriva in vad som brukar användas och hur många det finns i förrådet. Denna lista måste skötas om och skrivas in när man använder något förbrukningsmaterial så man vet när det är dags att beställa nytt. Detta gör det enklare för den som gör beställningarna och enklare för hela företaget att hålla koll på sitt kontorsmaterial.