Att välja vilka giveaways man skall satsa på kan ibland vara svårt. Även om det alltid går att satsa på godis och pennor så kan det bli så mycket bättre om man hittar något som passar målgruppen.Vilken målgrupp skulle då en fysisk kalender passa? Vilka använder idag en almanacka? För det första bör man göra det klart att det finns många olika varianter av kalendrar som alla har olika syften. Än idag är det många familjer som samlar allas bokningar på en stor väggkalender, och där har vi första målgruppen.Vi kan till och med utvidga det hela genom att nämna hushåll då även ensamhushåll har användning av en sådan kalender. Då de dessutom kan vara så billiga att tillverka kan man nå extremt många kunder samtidigt och om de väljer att använda kalendern så återkommer de till ditt budskap varje dag i ett år.Om du istället riktar in dig på företagskunder så finns det andra alternativ. Dels så kan snygga systemkalendrar med tryck vara en mycket uppskattad gåva men även bokningskalendrar kan vara ett bra alternativ då de kan ha en mer klar nytta inom företaget. Det viktigaste oavsett val är att de har en stil som du tror att kunderna i din målgrupp skulle vara intresserade av. Om giveaway produkter är ful och kunden inte vill använda den så finns det ingen anledning att satsa pengarna i första början.