Profilprodukter i vardagen

Vi har här på Profilprodukterna.se många gånger tidigare pratat om profilprodukternas användning vid mässor och andra event, men inte lika ofta om vardagen. Profilprodukter kan nämligen ha minst lika stor marknadsföringspotential när de används i vardagen som när de används vid evenemang.

bläckpennor

Profilkläder

Att profilera företagets arbetskläder är ett bra sätt att stärka förhållandet med både existerande och nya kunder. Detta kräver självklart att företaget har arbetskläder som de använder i vardagen. Om de brukas i vardagen så kan de snabbt betala tillbaka sig i igenkänning av ert varumärke. Precis som vid foliering av en bil så får du en marknadsföringsyta som alltid är med dig när du är ute på uppdrag.

Även om ni inte har arbetskläder på jobbet så brukar oftast väskor användas i någon utsträckning både professionellt och privat. Det kan handla om axelväskor, portföljer eller ryggsäckar som används mellan hem och jobb eller resväskor som bärs runt av säljarna. Även T-shirt brukar vara uppskattade gåvor.

Pennor

Även i vardagen är pennor med tryck något extremt användbart. Pennor är något som alltid behövs och faller lätt ned i besökares väskor och fickor både av misstag och som gåva. Varför inte glömma en i konferensrummet när du är på nästa kundbesök?

Muggar och glas

Att på kontoret ha muggar och glas med företagets tryck på är något som förstärker företagets image både internt och externt under till exempel kundmöten. Precis som alla andra typer av profilprodukter så finns det här en näst intill oändlig variation att välja bland.