Att som företag besöka en mässa kan ofta vara en bra investering, men då krävs det att man syns. För korrekt exponering på en mässa finns det många olika tryckprodukter och profilmaterial man bör förbereda.
Utställningsmaterial
Det första man bör se till att köpa är någon form av rollup eller mässvägg. Rollup är den enklaste lösningen och är väldigt lätt att ta med sig. Dessa passar så gott som alltid, oavsett vilken typ av monter ni befinner er i.Om mässan har färdigbyggda montrar så kan det dock räcka med att köpa någon form av banner och fästa den på den bakre väggen. Om mässan är fristående och ni vill göra ett lite större intryck så kan en mässvägg med tryck vara rätt val. Dessa kommer i olika varianter där pop-up versionen är bland de mer populära. Dessa kan enkelt transporteras och sedan sättas upp av en person utan större ansträngning samtidigt som det ger en väldigt stor exponeringsyta. Ofta kan man även köpa bord som passar till.
Reklammaterial
När man väl är på plats och har byggt upp sitt bås så kan det vara bra att lämna besökarna med något det kan ta hjälp av för att minnas dig och din produkt eller tjänst. Detta kan dels vara en folder som har den informationen ni just har pratat om samt kontaktuppgifter. Det kan också vara någon form av presentreklam så som pennor, nyckelringar eller en godisask.