Profilera dig med din inredning

Vikten av att synas och kunna kommunicera sitt budskap är något som man aldrig skall underskatta som företagare. Vanligtvis brukar det tolkas som reklam i olika former, men vikten av profilering går mycket längre än så. 

kontorsinredning

Behovet och arbetet med marknadsföring sträcker sig nämligen in i allt som ni gör publikt. I detta fallet skall vi fokusera på hur ni kan kommunicera vilka ni är genom val av inredning.

Besökande kunder

Om kontoret tar emot många möjliga kunder så blir behovet av en representativ inredning väldigt uppenbart. Precis som att man bör vara välvårdad och medveten gällande klädsel och tal när man representerar sitt företag så bör man självklart även vara välvårdad och medveten i lokalens inredning. Om inredningen dessutom är gjord efter eran egna grafiska profil så förmedlar ni dessutom de kärnvärden ni fokuserade på när ni tog fram den grafiska identiteten.

Det betyder att ni precis som i allt annat marknadsföringsmaterial kan påverka kundernas attityd och inställning med hjälp inredningens olika element.

Visar er som arbetsgivare

Som företag vill ni säkerligen även locka till er potentiella arbetstagare. Här gäller det helt enkelt att presentera en arbetsplats som är trivsam och ergonomisk. Ett första steg för att visa på det senare är att investera i högkvalitativa skrivbord och kontorsstolar.

Det hela slutar dock inte där. Andra viktiga delar är bland annat bra gemensamma utrymmen, ergonomiskt korrekt belysning och bra akustik.