Förbättra synen av ditt företag

varumärkesdiagram

Konkret marknadsföring genom exponering är en vital del i de flesta företagens tillväxtplan, men hur förbättrar man hur människor känner om ditt företag både internt och extern?

Gåvor

Att ge bort saker kan vara ett extremt bra sätt att bygga förtroende och lojalitet. På den enklaste nivån så har vi giveaways på mässor och liknande, pennor eller godis med företagets logotyp. Dessa kan vara ett enkelt sätt att både få framtida exponering (i pennans fall, inte godisets i samma utsträckning) och på samma gång ge den möjliga kunden en positiv upplevelse av att ha mottagit en gåva.

Även internt kan gåvor vara extremt passande, att ge julklappar till sina anställda kan vara ett perfekt sätt att visa uppskattning. Det finns många alternativ att välja mellan när man försöker välja en passande gåva, den mest flexibla och kanske bästa lösningen är antagligen Noblecard som är ett presentkort där mottagaren kan välja vad han vill ha bland en stor mängd alternativ.

Ideella samarbeten

Att starta ett sponsorsamarbete med ideella föreningar eller idrottsklubbar kan vara givande och bygga mycket förtroende i den byggd där föreningen har sitt säte. Detta kan också vara ett passande tillfälle att göra ett uttalande gällande sina åsikter, för ett företag som producerar godis kan det till exempel vara perfekt att sponsra barnidrotten för att visa att man kämpar mot ohälsosamt leverne och inte förespråkar ohälsosam konsumtion.

Ibland kan det finnas sätt att få delar av denna publicitet utan kostnad, om man som företag sitter med anställda som då och då har dötid eller med utrustning och material som man ej längre utnyttjar så kan detta vara ett perfekt sätt att hjälpa det lokala föreningslivet. Gåvor eller hjälp från företags sida brukar uppskattas enormt och ge mycket goodwill.

Läs mer om sponsorsamarbeten här (Sidan är på engelska).